Carti
Biblii
Muzica
Video
Cadouri
Resurse Biserica
Predici
Copii
Marius - Spania: "Am primit comanda .Va multumesc pt.promtitudine si sa va dea Dumnezeu aceeasi viteza de reactie in tot ce faceti.Dumnezeu sa va binecuvinteze!!!"
Detalii>>


Adevărata spiritualitate: Cum să trăiești pentru Isus clipă de clipă

 

Credința în Isus produce cu adevărat o schimbare?

Poate schimba Dumnezeu cu adevărat vieţile oamenilor?

 

După ce a slujit ca pastor mai bine de un deceniu, Francis Schaeffer – fondatorul L’Abri Fellowship – s-a trezit luptându-se cu întrebări răscolitoare ca acestea. Era istovit de faptul că nu vedea rezultate în propria lui viaţă spirituală şi nici în vieţile altora. A descoperit că vorbea despre creştinism, dar nu îl trăia. Deci, în calitate de pastor, a decis să „reia totul de la început” – să revină la agnosticism – şi să-şi reanalizeze credinţa creştină. „A produs creştinismul cu adevărat o schimbare în viaţa mea?”

 

Adevărata spiritualitate este rezultatul căutării oneste a lui Schaeffer de a găsi răspunsuri la aceste întrebări. Când a fost publicată, cu treizeci de ani în urmă, cartea a zguduit lumea creştină. Tinerii s-au îndreptat cu grămada spre L’Abri, centrul lui spiritual din Alpii elveţieni. Astăzi Adevărata spiritualitate este o carte clasică despre înţelegerea a ceea ce înseamnă cu adevărat creştinismul – ce înseamnă să-L urmezi pe Cristos clipă de clipă.

 


Prefață de Chuck Colson – autoru al cărții How Shall We Live, fondatorul organizației Prison Fellowship și vorbitor la cunoscutul post de radio Breakpoint.

 

Introducere de Dr. Jerram Barrs – profesor rezident la Francis Schaeffer Institute și autor al cărții Who Are The Peacemakers? și Building Bridges To The Gospel.

 


Francis August Schaeffer (1912 – 1984) a fost un teolog și filosof creștin cunoscut în special pentru contribuția sa la apologetica creștină și ca fondatorul comunității L’Abri Fellowship. Francis August Schaeffer IV se naște în Germantown, Pennsylvania pe data de 30 ianuarie 1912. Părinții lui sunt Bessie (Williamson) and și Francis (Frank) August Schaeffer III. Împreună își cresc singurul copil într-o casă creștină, dar Francis devine un agnostic încă din tinerețea lui. În 1930, în ultimul an de liceu, se convertește la crestinism ca urmare a unui mesaj al lui Anthony Zeoli. Schaeffer decide să devină un inginer mecanic, dar în cele din urmă se înscrie la Colegiul Hampden-Sydney în Virginia. Graduează magna cum laude în iunie 1935. Aici o întâlnește pe Edith Rachel Merritt Seville, iar pe data de 6 iulie 1935 cei doi se căsătoresc. Schaeffer își începe studiile la seminarul Westminster Theological Seminary și se transferă la noul format seminar Faith Theological Seminary în 1937. Graduează în iunie 1938. În aceeași lună se naște prima lui fiica: Janet Priscilla.

 

Devine păstor în biserica prezbiteriană Bible Presbyterian Church și Covenant Presbyterian Church în Grove City, PA. Pe data de 28 mai 1941 se naște a doua fiica, Susan. Continuă ca păstor în biserica Bible Presbyterian Church (Chester, PA). Între anii 1943 și 1947 lucrează ca păstor în biserica Bible Presbyterian Church (Saint Louis, Missouri) unde se naște a treia fiica, Deborah, pe data de 3 mai 1945. În vara anului 1947, Schaeffer călătorește în Europa ca reprezentant al Consiliului Independent Prezbiterian pentru Misiuni Străine (Independent Board for Presbyterian Foreign Missions). Rolul lui era ca să verifice starea bisercilor afectate de război.

 

În 1948, familia Schaeffer părăsesc St. Louis și se mută în Lausanne Elveția, iar un an mai târziu în Champery, Elveția unde lucrează ca misionar. Pe data de 3 august 1952 se naște al patrulea copil și singurul fiu, Franky (Francis August Schaeffer V). În Mai 1954, se întoarce în America pentru o scurtă perioadă ca să primească titlul onorific „Doctor of Divinity” de la colegiul Highland College în Long Beach, California. La sfârșitul anului se întoarce in Elveția și se mută în Huemoz.

 

Pe data de 5 iunie 1955 Francis împreună cu soția lui, Edith, întemeiază organizația creștina L'Abri ( Adăpostul în franceză). Aceasă organizație va deveni ocupația primordială a vieții lui.

 

În 1971 primește titlul onorific Doctor of Letters de la Gordon College din Wenham, Massachusetts. Începe să lucreze la cartea și seria de filme How Shall We Then Live? (1974). În aceeași perioadă fondează Consiliul Internațional pentru Ineranța Biblică (en International Council on Biblical Inerrancy). Continuă să lucreze la altă serie de filme Whatever Happened to the Human Race?(1977).

 

Schaeffer este diagnosticat cu leucemie în 1978. Ca urmare, se mută în Rochester, Minnesota, unde urmează tratamentul de chimioterapie si îsi continuă munca la filmele si cărtile lui. Universitatea Simon Greenleaf School of Law îi acordă titlul onorific Doctor of Laws în 1983, dar condițile de sănatate devin din ce în ce mai rele și este obligat să se întoarcă în Rochester ca să își continue tratamentul. Pe data de 15 mai 1984, Schaeffer moare în casa lui din Rochester și este îngropat la cimitirul Oakwood Cemetary.

 

 

Cuprins:

 

Cuvant inainte

Introducere

Prefata

 

Sectiunea intai: Eliberarea prezenta de legaturile pacatului

 

Consideratiile de baza ale adevaratei spiritualitati

1. Legea si Legea Iubirii

2. Centralitatea mortii

3. Prin moarte spre inviere

4. In puterea Duhului

 

Unitatea biblica si adevarata spiritualitate

5. Universul supranatural

6. Mantuirea: trecut -- prezent -- viitor

 

Practicarea clipa de clipa a adevaratei spiritualitati

7. Mireasa roditoare

 

Sectiunea a doua: Eliberarea prezenta de consecintele legaturilor pacatului

 

Instrainarea omului de sine insusi

8. Eliberarea constiintei

9. Eliberarea in lumea gandurilor

10. Vindecarea substantiala a problemelor psihologice

11. Vindecarea substantiala a intregii persoane

 

Instrainarea omului de semenii lui

12. Vindecarea substantiala in relatiile personale

13. Vindecarea substantiala in Biserica

 

 

Cuvant inainte

 

S-a spus ca profetul biblic nu este cel care vede in viitor, asa cum pretind ca fac cititorii in stele si ghicitorii in sfera de cristal. Mai degraba, el este cel care vede in prezent lucruri pe care altii nu le vad. Profetul este cel care ne avertizeaza cu privire la ceea ce urmeaza sa se intample in viitor daca nu ne indreptam caile.

 

Prin prisma acestei definitii Francis Schaeffer a fost marele profet al celei de-a doua jumatati a secolului al XX-lea. A fost cea mai puternica voce a lui Dumnezeu, atat pentru biserica, cat si pentru cultura.

 

Schaeffer a vazut in anii ‘60 si ‘70 realitati pe care altii nu le-au vazut -- sau nu au vrut sa le vada. Astfel el ne-a avertizat ca marea batalie era pentru adevar -- “adevarul adevarat”, sau “adevarul arzator”, cum obisnuia sa strige cu vocea lui stridenta, ascutita.

 

Schaeffer a vazut ca relativismul si existentialismul promovate de intelectualii europeni se infiltrau in curentul principal al gandirii americane. De asemenea, el a pledat cu elocventa in favoarea crestinismului ca o conceptie despre lume si viata, iar pledoaria lui venea la momentul de apogeu al miscarii pentru Isus [Jesus movement, n. ed.]; multi oameni credeau ca Isus este inceputul si sfarsitul relatarii biblice. Schaeffer a vorbit despre dedicare si despre autoritatea Scripturii intr-o vreme cand toate institutiile autoritatii din jurul nostru se prabuseau. Pe scurt, el era contra mundum, sau, potrivit cuvintelor din declaratia unei biserici, era “impotriva lumii de dragul lumii”.

 

Oamenii veneau cu gramada sa-l asculte pentru ca era o curiozitate. Cu siguranta era o aparitie ciudata cand statea pe platforma in pantaloni scurti si cu cioc, angajat in dezbateri cu auditoriul. Era un intelectual, dar predicarea lui amintea de trezirile religioase. Crestinii inteligenti ii ascultau mesajul si ii devorau cartile; cei care evadau din cultura hippy a anilor ‘60 se indreptau spre L’Abri, centrul lui de retragere din Alpii elvetieni. Provocatoarele sale serii de filme circulau prin bisericile evanghelice. Dar majoritatea evanghelicilor nu au inteles niciodata cu adevarat deplina greutate a mesajului pe care el il predica.

 

Totusi, astazi intelegem cu totii ceea ce Schaeffer si ucenicii lui au vazut in mod clar acum patruzeci de ani. Lumea de astazi inoata in relativism. Saptezeci si doua de procente dintre americani afirma ca nu exista adevar absolut. Mai socant chiar, saizeci si sapte de procente dintre evanghelici afirma ca nu exista adevar, in timp ce pretind ca Il urmeaza pe Cel care Se prezinta drept adevarul! In ciuda eforturilor mari depuse de aceia dintre noi care am asimilat invataturile si temele lui Schaeffer, intelegerea conceptiilor despre lume si viata este inca foarte limitata in majoritatea cercurilor evanghelice. Un sfert din crestinii nascuti din nou accepta idei ale miscarii New Age precum reincarnarea.

 

In ce ma priveste, mesajul lui Schaeffer si-a atins tinta, desi sunt nevoit sa recunosc ca pe atunci nu il intelegeam la fel de bine ca astazi. Cartile si discursurile lui m-au ajutat sa ma lansez intr-o cautare intelectuala si spirituala. Incepand cu mijlocul anilor ‘80 am predicat pe tema conceptiei despre lume si viata si a nevoii de a percepe crestinismul ca un sistem de viata unitar, ca o explicatie a intregii realitati. De fapt, am fost atat de influentat de Schaeffer incat i-am dedicat cea mai recenta carte a mea, scrisa impreuna cu Nancy Pearcey. (De altfel, Nancy a studiat la L’Abri si experienta ei acolo a fost esentiala in convertirea ei.)

 

Schaeffer nu a fost doar un profet si un intelectual mare, ci si un profesor plin de har si dragoste. L-am intalnit pentru prima data cand am vizitat L’Abri spre sfarsitul anilor ‘70, iar mai tarziu, in anii care au urmat, am petrecut multe ore cu el. Prezenta lui nu inceta niciodata sa ma invete si sa ma inspire. Intr-un moment critic al slujirii mele am cautat indrumarea lui Schaeffer. Raspunsul lui a fost: “Nu incerca sa faci totul. Nu fiecare nevoie este o chemare.” Acest sfat specific mi-a adus eliberare.

 

Schaeffer a trait pe baza acestui sfat. A evitat multe distrageri, ocolind cu atentie controversele politice care nu ajutau lumea crestina. S-a concentrat pe apararea ortodoxismului* si a adevarului, pe incurajarea vietii spirituale si pe promovarea unei conceptii crestine asupra intregii vieti. Mesajul lui Schaeffer este valabil si astazi, invatatura lui este la fel de importanta pentru aceasta generatie cum a fost pentru generatia hippy si pentru biserica evanghelica a anilor ‘70.

 

Cele doua carti republicate la Editura Tyndale sunt, fiecare in felul ei, carti clasice veritabile. El exista si nu tace contine pledoaria fundamentala a lui Schaeffer in favoarea adevarului revelatiei biblice si a perspectivei biblice asupra vietii. Este o lucrare apologetica de exceptie care ofera o intelegere splendida a crestinismului in contrast cu tendintele filozofice majore si cu atacurile epocii moderne. Dumnezeu care exista este una dintre cartile cele mai importante din multimea cartilor de acest gen pe care le-a scris. Ea iti va solicita mintea intr-un mod foarte intens (atat la prima lectura, cat si in timpul lecturilor ulterioare, asa cum am descoperit si eu).

 

Adevarata spiritualitate este total diferita. Ea cauta sa-l inradacineze pe credincios in credinta adevarata. Este o cercetare scrutatoare si patrunzatoare a Scripturilor pentru a afla ce inseamna a fi un crestin adevarat. Schaeffer insusi a spus ca aceasta trebuia sa fi fost prima lui carte, si poate ca a avut dreptate, caci pana cand nu esti inradacinat in adevarul lui Dumnezeu si nu il traiesti, nu ai nimic de aparat in arena ideilor. Daca El exista si nu tace iti solicita mintea, Adevarata spiritualitate iti solicita inima.

 

Aceasta combinatie de carti este superba, sunt primele pe care ti le recomand dintre toate cartile lui Schaeffer daca vrei sa incepi studierea scrierilor acestui om remarcabil. Ele formeaza baza spirituala si intelectuala pentru dezvoltarea unei gandiri si a unui comportament crestin in lume. Cartile sunt provocatoare si revigorante -- vei deveni cu siguranta un iubitor al scrierilor lui Schaeffer. Acesta este un lucru bun deoarece, desi nu am ascultat suficient de bine in anii 70, putem si trebuie sa o facem astazi. Profetul vorbeste. Inca mai este timp.

 

Charles W. Colson

13 martie, 2001

Washington DC

 


Taguri: Adevărata spiritualitate, Francis A. Schaeffer,

Adauga Comentariu





SimpleViewer requires JavaScript and the Flash Player. Get Flash

Taguri: Adevărata spiritualitate, Francis A. Schaeffer,