Carti
Biblii
Muzica
Video
Cadouri
Resurse Biserica
Predici
Copii
Damaris Bei: "Modul in care am luat legatura cu Libraria Gramma a fost unul minunat si condus de Dumnezeu. Eram in perioada in care ne pregateam pentru incheierea anului scolar al Scolii Duminicale si ne framantam ..."
Detalii>>


• Reţete pentru diabet, obezitate, boli cardiovasculare.

• Nutriţie pentru oameni sănătoşi şi bolnavi.

• 400 retete 0 colesterol testate.

 


Ce contine cartea?

 

La inceput cartea contine informatii generale despre nutritie. Se explica de ce aceasta carte contine doar retete vegetariene. In partea a doua cartea contine o bogata colectie de 400 retete vegetariene.

 

In capitolul 1 se raspunde la intrebarea: “Pentru cine a fost scrisa aceasta carte?” Cartea se adreseaza oricui, atat persoanelor sanatoase, cat si celor care sufera de diferite afectiuni. Sunt explicate simbolurile folosite in carte.

 

In capitolul 2 se discuta modul in care alimentatia de la Herghelia acopera bolile civilizatiei. In ultimul timp se descopera elemente comune in bolile cronice (obezitate, reumatism, cancer). Dieta de la Herghelia face ca inflamatiile respective sa dispara din sange.

 

In capitolul 3 trecem in revista recomandarile forurilor de nutritie mondiale. Aceste recomandari sunt exemplificate in meniul “New Start” de la Herghelia.

 

In capitolul 4 raspundem la cateva intrebari cruciale: ce rezultate se pot obtine pe termen lung si pe termen scurt (programul de 10 zile de la Herghelia)? Studiile efectuate la Herghelia, impreuna cu Universitatea “Loma Linda” arata faptul ca dupa 10 zile colesterolul poate scadea cu aprox. 30-31%, colesterolul rau poate scadea cu 30-34%, glicemia poate scadea cu 25-26mg/100, trigliceridele cu 20mg/100, iar greutatea corporala poate scadea cu 1.5-1.6 kg.

 

In capitolul 5 descriem alimentele, in loc de a prezenta numarul de calorii, glucide, grasimi etc. Aici explicam ce inseamna “o portie”, pe baza “piramidei alimentatiei” dezvoltata la Loma Linda. Am inclus un tabel practic cu care va puteti construi un meniu echilibrat pentru fiecare zi.

 

In capitolul 6 am inclus un meniu de 10 zile pe care il puteti adapta. Prezenta meniului este sa ne invete cum sa combinam fiecare grupa de alimente.

 

In capitolul 7 se prezinta un ghid practic despre trecerea de la o dieta omnivora la o dieta vegetariana.

 

In capitolul 8 se discuta despre posibilele deficiente nutritionale in dieta vegetariana, mai ales in dreptul copiilor. Pasiunea pentru dieta vegetariana nu inlocuieste cunostinta. Din interactiunea cu pacientii nostri am observat ca romanii sunt din ce in ce mai interesati de nutritie. Exista totusi unele tendinde de a trece in extreme, de aceea informatiile nutritionale sunt necesare.

 



Retetele propriu-zise

 

Partea cu retetele propriu-zise este impartita in 11 capitole. Fiecare sectiune este marcata cu o culoare diferita.

 

Toate retetele folosesc putin ulei sau nu folosesc deloc ulei. La data curenta nu sunt informatii medicale suficiente care sa dovedeasca faptul ca uleiul trebuie eliminat complet din alimentatie. Trebuie totusi un echilibru in folosirea acestuia.

 

Micul dejun. Retetele pentru micul dejun sunt substantiale, pentru ca micul dejun este masa cea mai importanta a zilei. In general romanii nu sunt obisnuiti cu cerealele la micul dejun. Pe langa cereale, se folosesc la micul dejun omlete de tofu, granola, cris de fructe, o larga varietate de unt (din nuci, migdale, arahide, acaju, cereale si altele), lapte din soia, de nuci, sau din cereale, sucuri de fructe.

 

Pateuri. Urmatoarea sectiune se refera la pateuri de naut, soia, fasole, icre false.

 

Salate. Urmeaza retete de salate: mexicana, greceasca, mediteraneana (porumb fiert), salata de morcovi cu ananas etc.

 

Sosurile si dressing-uri sunt folosite pentru salate, sos de spaghete, cateva variante de ketch-up sanatos (care exclud otetul si folosesc in schimb sos de lamaie), sos cu ciuperci, sosuri italiene etc.

 

Aperitivele. Acestea contin diverse retete de chiftelute din leguminoase, in combinatie cu nuci si cereale, margarina vegetariana, mititei vegetarieni si cateva variante de branza vegetala (pe langa branza tofu, cea din migdale, acaju etc.)

 

Supele si ciorbele. Pentru romani supa si ciorba este nelipsita din meniu.  Acestea sunt folosite la Herghelia de regula la cina, ca o masa usoara. Am inclus retete de traditionala/taraneasca, ciorba de cartofi cu varza, ciorba spaniola, tailandeza, ciorba pariziana de praz, bors rusesc, milaneza etc. pe baza de zarzavaturi de sezon.

 

Masa de pranz constituie o alta sectiune bogata. Veti gasi o reteta generala de drob (care permite crearea a circa 20 de feluri de drob), retete pentru ardei umplut, sarmalute vegetariene (sarmalutele “Marita”), sufleuri din leguminoase si legume, tocanite, fripturi de gluten, chebab vegetarian, vege-gulas etc.

 

Deserturi. Tarte, inghetata sanatoasa, banane pe bat, salate de fructe etc. Multe retete pentru deserturi folosesc pudra de roscove (carob). Carobul are gustul de cacao si este si dulce, nemaifiind nevoie de zahar. In apendicele cartii puteti gasi informatii despre procurarea acestor ingrediente mai rare.

 

Paine, patiserie si pizza: briose, clatite, pizza, branzoaice cu branza tofu si ananas, cozonac, biscuiti, cornuri, “galusti de aur” etc. Painea de Herghelia, din faina integrala, este bine cunoscuta, si se poate pregati acasa. Se recomanda crearea unor paini mai mici, turte cu seminte etc. Unul dintre secrete este macinarea graului chiar inainte de pregatirea painii, aceasta dand un gust proaspat, natural. O persoana care consuma 2-3 felii de paine integrala pe zi are riscul de infarct miocardic scazut cu 30-40%, conform unor studii de la Harvard si Loma Linda.

 

Condimente. Am inclus sugestii pentru folosirea plantelor aromatice, asa incat legumele si zarzavaturile sa aiba un gust placut.

 

Retete de baza. Un exemplu este friptura din gluten, pregatita din faina de grau disponibila in magazine. Alte retete: branza tofu din soia boabe, margarina vegetala pe baza de faina de soia sau boabe.

 

 

Valentina Dan MPH este coordonatorul programului de schimbare a stilului de viaţă de la Centrul Lifestyle Herghelia. A obţinut în 1994 un Master în Sănătate Publică, specializarea Educaţie pentru Sănătate şi Promovarea Sănătăţii, la Universitatea Loma Linda din California, SUA. Pe lângă cursurile academice de Nutriţie generală şi Nutriţie în Sarcină, alăptare, copilărie, adolescenţă şi vârsta a treia, dânsa a trecut printr-un program de training in bucătăria Centrului Lifestyle Wildwood din georgia, SUA, timp de opt luni în 1991-1992. 

Dr. Nicolae Dan MPH este directorul Centrul Lifestyle Herghelia şi redactor-şef al revistei Viaţă + Sănătate. În prezent, este la capătul unui program de doctorat şi cercetare în domeniul impactului schimbării stilului de viaţă în factorii de risc cardiovasculari. Dr. Dan este medic specialist în Sănătate Publică şi Management Sanitar şi deţine un Master în Sănătate Publică, specializarea Nutriţie Publică, de la Loma Lindadin California, SUA.

 

 


Taguri: Cartea de bucate a Centrului Lifestyle Herghelia, Valentina Dan, Nicolae Dan,

Adauga Comentariu





SimpleViewer requires JavaScript and the Flash Player. Get Flash

Taguri: Cartea de bucate a Centrului Lifestyle Herghelia, Valentina Dan, Nicolae Dan,